الأربعاء، 27 أكتوبر 2010


تخاريف صباحية


معاذ الله .. أنا لا أريد أن أقول لك وداع
لأن ذلك يعنى أن كل شىء قد بات منتهى
العصافير والموسيقى
المطر و الأعشاب والكتب
وكل الأشياء
معاذ الله .. أنا لا أريد أن أقول لك وداعا
فقط سأبتسم و أقول لك
صباح الخير

...

دى أغنية كانت ضمن أحداث مسلسل " أحلام كبيرة " الى أصلا كان فيلم أسمه " العشاق " وبعدين عملوه مسلسل
رغم أنى بحب المسلسل أوى وماشفتش الفيلم خالص لكن بيتهيألى كده أنه الفيلم كان أحلى
يعنى الى قريته عنه بيقول كده

.. أول مرة شفت المسلسل ده كان عندى 14 سنة
يااااااااااااه ده فى سنين كتيرة أوى فاتت من وقتها لغاية النهاردة
اتغيرت فيها حاجات كتير أوى
أوى
أوى
أوى
كفاية أنى لقيت المسلسل ده بيتعرض على قناة ال Otv اللبنانية
و أنا عندى 14 سنة بقى ماكنش ممكن أنه ميشيل عون يعرض على القناة بتاعته - يعنى ده لو كان ينفع يبقى عنده قناة وقتها أصلا - اى مسلسسل سورى و لا حتى أغنية لمغنى سورى
دلوقتى بقى خلاص بقوا أصحاب وأخوات بيلعبوا مع بعض وما بيتخناقوش
بيلعبوا سياسة .. أحقر لعبة إختراعها البشر فى الدنيا دى
عموما هى قناة عنصرية ومتحيزة أصلا يعنى خسارة احرق دمى و أنا بشوفها حتى لو كانت بتعرض مسلسل أنا بحبه
كمان التلفزيون الصبح بيكون سخيف .. مجرد إعادات لكل حصل طووووووول اليوم إمبارح
و أنا مش بحب الإعادات والتكرارات بيكون دمها تقيل
أحسن لو أقفله و بحلق فى السقف شوية
شوية بس مش كتير ...


على فكرة
حلمت بيك إمبارح

هناك تعليقان (2):

  1. حسيت ان انا اللى بتكلم

    عجبانى أوى اللغبطة والرغى دة..تعرفى؟؟ حسيت ان الكلام دة متداري وراه حاجة عايزة تتقال وانتى حابساها..وآخر جملة فهمتنى ايه اللى كان محبوس وعايز يتقال.

    أنا فعلاً حسيت ان انا اللى بتكلم..وكل ما بآجى هنا بحس ان انا اللى بتكلم.

    ردحذف
  2. على فكرة بقى
    انا بحب التخاريف دى جدا

    ومش عارفه حستخا بالرغم انها شخصيه بس حسيت ان الكلام وصلنى بجد :)

    ردحذف